بازدید 3439

هدایت صحیح نقدینگی بانک‌ها بستری برای مهار تورم 

یکی از مباحثی که هر ساله توسط مقام معظم رهبری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد بحث رونق تولید و اشتغالزایی است، بنابراین برای تحقق این مهم بانک‌ها می‌توانند با ارائه تسهیلات بانکی در راستای گردش چرخه تولید ورونق کسب وکار و مهار تورم کمک کنند. 
کد خبر: ۱۱۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 17 May 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» موضوع تولید و اشتغال و توسعه کسب و کار‌ها یکی از مولفه‌های اساسی هر کشور به شمار می‌رود، بنابراین برای اینکه این سه مولفه در کشور‌ها محقق شود در مرحله نخست نیاز به حمایت مسئولان دارد و از سوی دیگر برای اینکه به طور واقعی شاهد این موضوع مهم باشیم ارائه تسهیلات بانکی در راستای گردش چرخه تولید ورونق کسب وکار و مهار تورم است که در کنار آن اشتغالزایی نیز محقق می‌شود.
برهمین اساس یکی از مباحثی که هر ساله توسط مقام معظم رهبری بیشتر مورد توجه و نمود پیدا کرده بحث رونق تولید و اشتغالزایی و تورم زدایی است که مدام به مسئولان این مباحث کلیدی را گوشزد می‌کنند.
کارشناسان و اقتصاددانان معتقدند که افزایش میزان سرمایه‌گذاری، عامل حیاتی در افزایش تولید ناخالص داخلی است و افزایش پرداخت تسهیلات بانکی هنگامی مطلوب است که موجب افزایش توان و ظرفیت تولید شود؛ چرا که با نگاهی به تجربه کشور‌های موفق در حال توسعه می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری از ارکان اصلی پیشرفت‌های اقتصادی آنهاست. در حقیقت، گسترش و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری رشد تولید در سطح کلان را به دنبال دارد؛ بنابراین بانک‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خود، فعالانه در توسعه بخش واقعی اقتصاد مشارکت کنند.
در همین راستا پورسعید مدیرعامل"بانک ایران زمین"در رابطه با تاثیر سیستم بانکی در رونق تولید و اشتغالزایی معتق است که سیستم بانکی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در تحقق شعار سال موثر و نقش کلیدی داشته باشد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تنها سیستم بانکی در این موضوع تاثیرگذار نخواهد بود بلکه باید سایر بخش‌ها و عوامل در کنار سیستم بانکی نقش خود را به درستی ایفا کنند.
براساس این گزارش باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت: شاه کلید نجات بخش اقتصاد کشور تولید است با تحقق و حصول مثبت و سازنده این ‏امر ضروری، و تحقق حداکثری رونق در این عرصه (تولید)، مقاومت پذیری اقتصاد کشور به بهترین نحو ممکن ‏تقویت می‌شود و در چنین شرایطی آسیب‌های ناشی از تِکانه‌های اقتصادی، شوک‌ها و تحریم‌های خارجی، به حداقل ‏ممکن کاهش پیدا می‌کند‎. ‎

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست